Cu câteva luni în urmă, proiectul Beta de extindere a limitelor RideAbility a ajuns oficial în noua dimensiune Motocross, iar compania toscană este deja pregătită să îmbunătățească modelele sale zi de zi, și să mențină motocicletele sale pur și simplu la vârful performanței.
RX 450 a fost oficial prima motocicletă de Cross cu 4 timpi construită de producătorul din Rignano sull’Arno și, pentru fani, a fost și ocazia de a conduce un MX Made in Beta derivat din prototipul de competiție, care concurează de patru ani în Campionatul Mondial MXGP.
În timp ce RX 300 2T este o motocicletă de Cross-Country lansată ca exclusivitate pentru piața din SUA în 2021, care a început ca un proiect derivat din Enduro, și a fost apropiată de lumea motocross-ului cu o serie de adaptări specifice. Succesul acestui proiect și experiența tot mai mare în Campionatul Mondial MXGP cu 450 4T au determinat marca toscană să deschidă acceleratia și să configureze RX 300 ca o motocicletă de motocross completă, cu doar câteva lucruri în comun cu modelele de Enduro.
Pentru anul model 2025, RX 300 a suferit o serie de intervenții importante la motor, suspensie și cadru, care rup complet legătura cu lumea Enduro și, la fel ca RX 450, configurează un proiect de sine stătător, complet dedicat Motocross-ului.
RX 450 a primit și el actualizări interesante care îmbunătățesc arsenalul modelului, pregătindu-l pentru bătălia pe traseele de MX din întreaga lume. În cadrul numeroaselor schimbări pentru noile RX-uri, singurul lucru care rămâne constant este obiectivul proiectului: echiparea motocicletei cu un cadru, motor și componente de cel mai înalt nivel și aducerea noii frontiere a RideAbility în lumea MX.
Ce înseamnă RideAbility pentru Beta? Înseamnă proiectarea și construirea motocicletelor al căror principală valoare este manevrabilitatea. Fiecare motocicletă cu marcă Betamotor este proiectată de producătorul florentin pentru a oferi fiecărui rider o motocicletă care este simultan ușor de condus și performantă. Un produs capabil să extragă ce e mai bun din orice rider, datorită unei combinații motor-cadru care oferă o experiență de conducere plăcută, fără a fi nevoie să se teamă vreodată de performanța de nivel mondial a motorului.
RX 300 și 450 îndeplinesc perfect acest obiectiv, fiecare în felul său: ambele reprezintă combinația perfectă de putere și control, punând manevrabilitatea și simțul familiar al ușurinței de utilizare tipic Betamotor în centrul designului, complet concentrat pe distracția neîngrădită.
RX 450 a primit deja actualizări interesante cu noul an model, toate caracteristicile noi introduse pe modelul RX 300 2T sunt cu adevărat surprinzătoare, cu următoarele elemente radical îmbunătățite:
- Cadru: La fel ca și în cazul 450, RX 300 primește de asemenea noul cadru, dedicat în mod special utilizării în motocross, păstrând multe proporții cunoscute de la modelele Beta, dar cu o serie de părți specifice redesenate și consolidate comparativ cu modelele standard Enduro. Spre deosebire de modelul 4T, cadrul beneficiază de un spar principal mai lat decât în trecut (cu 1 cm mai mult), care nu se teme de stresul generat de aterizările repetate de sărituri, rezultând într-o rigiditate mult mai mare în răsucirile laterale generate de viraje la viteze mari. Aceasta se traduce într-o viteză precisă și stabilă atât la intrarea cât și la ieșirea din viraje, care transmite un sentiment excelent de siguranță în menținerea performanței ridicate a motorului. Poziția și montajele motorului sunt diferite față de modelele Enduro, oferind un echilibru excelent atât în viraje cât și în sărituri.
- Sub-cadru spate și cutie de filtrare: În linie cu utilizarea noului cadru, noul RX 300 moștenește sub-cadrul din aluminiu al surorii sale mai mari, precum și cutia de filtrare.
- Furcă: Furca Kayaba cu tijele de 48 mm are o cursă mai mare decât modelele Enduro și primește o nouă calibrare care recreează setarea perfectă împreună cu noul amortizor unic, asigurând o motocicletă stabilă, rapidă și precisă, dar întotdeauna ușor de manevrat și precisă în răspunsul său.
- Amortizor unic: Amortizorul unic este o nouă adăugire la acest model și, la fel ca pentru 450, trece la un piston de 50 mm care permite un suport mai mare în aterizările de sărituri, datorită unei frânări hidraulice mai mari, și garantează o performanță constantă cu utilizare intensă, unde temperaturile sunt în creștere.
- Sistem de frânare: Nissin cu caliper flotant și discuri de 260 mm la față și 240 mm la spate. În special la față, noul caliper – moștenit de la sora sa mai mare – se remarcă; mai mic, mai ușor și mai performant decât cel anterior, asigurând o performanță mult mai bună atunci când se eliberează accelerația la limită. La spate, noua pompă, prezentă pentru prima dată pe modelele de competiție Enduro, se caracterizează printr-o putere de frânare mai mare și o modularitate mai bună, precum și o prindere diferită pe cadru.
- Radiatoare: RX 450 oferă și noul 300 2T radiatoarele, redesenate în partea superioară comparativ cu modelul anterior pentru a avea un unghi de direcție mai bun și a optimiza fluxul intern al lichidului de răcire.
- Raport final: Pinionul spate are 49 de dinți, în loc de 48, pentru accelerații extrem de rapide!
- Părți din plastic: În timp ce convectoarele frontale păstrează aceeași formă, partea din spate beneficiază de o nouă secțiune de coadă elegantă și agresivă care, nefiind un element de susținere, se angajează în noul cadru din aluminiu. Rezervorul de plastic mai mic pentru RX 300 are acum o capacitate de aproximativ 7 litri.
- Lanț: Lanțul fără o-ring este mai ușor și mai neted decât cel anterior; toate detaliile care contează pentru a face o diferență pe pistă!
- Motor și evacuare: Dacă motocicleta este complet nouă din punct de vedere al suspensiei și cadrului, noile caracteristici ale motorului sunt și mai revoluționare și aduc performanța RX 300 la vârful clasei sale. Motorul complet nou constă într-un cilindru nou cu temporizări de evacuare și injecție îmbunătățite, o nouă capace cu o compresie mai mare și carcase de admisie modificate pentru a crește ventilația. Rezultatul acestei intervenții este o unitate de putere cu un impuls semnificativ mai mare decât în trecut, care încă menține impulsul excepțional la viteze mici care a distins întotdeauna Beta 300 2T, în ciuda faptului că puterea maximă la viteze mari este mai mare, așa cum este necesar pe o pistă de motocross. Puterea mai mare a motorului este transmisă roții din spate printr-o cutie de viteze complet redesenată cu 5 trepte, cu un spațiu specific pentru utilizarea în MX și printr-un arc mai rigid care preîncarcă pachetul de ambreiaj mai mult pentru a preveni alunecarea. Acest nou ansamblu a fost perfect reglat prin mapări dedicate, noi calibrații ale carburatorului (Keihin PWK 38) și mai multe arcuri pe valva de evacuare reglată corespunzător. Sistemul de evacuare, de asemenea complet redesenat, oferă o expansiune dedicată și un silențios scurt, în stil complet Motocross.
În plus, există o serie de actualizări comune celor două modele, cum ar fi:
- Blocat Silentios pentru ghidon: Confortul și Motocross